Vanliga frågor

Här har vi samlat vanliga frågor & svar så att du snabbt ska kunna få svar på din fråga. Hittar du trots allt inte svaret du söker är du varmt välkommen att kontakta oss via info@nordicprintstore.se. Vår kundtjänst svarar alltid på alla kundärenden så snart som möjligt.

Hur är kvalitén på era posters?

Våra posters är tryckta på 210g premiumpapper med en matt yta vilket gör att du slipper glans och reflektioner. De fungerar bra att både rama in och hänga upp som dem är med en klämma eller liknande. Våra posters trycks i Sverige med avancerad digitaltrycksteknik. Motiven är tryckta ända till kanten, men om du vill ha en vit kant runt motivet kan du komplettera med en passepartout. På så sätt kan du alltid välja om du vill ha en kant runt motivet eller inte. Här kan du läsa mer om kvalitén på våra posters.

Hur kontaktar jag kundtjänst?

För alla ärenden går det bra att kontakta oss via epost på info@nordicprintstore.se  Vår kundtjänst svarar alltid så snabbt som möjligt på alla kundärenden och alltid senast inom 24h (oftast mycket snabbare än så). Tveka inte att kontakta oss! Vi lyssnar lyhört och gör alltid vårt absolut bästa för att våra kunder ska vara nöjda. Om något problem skulle uppstå i samband med ditt köp kommer vi alltid försöka lösa det tillsammans med dig på bästa sätt.

Hur snabbt kan ni leverera?

Vi erbjuder alltid fri frakt och våra leveranstider är normalt 1-3 vardagar från att du har lagt din beställning. Vi försöker alltid leverera din order så snabbt som möjligt. Dina posters och ramar skickas till ditt närmaste dhl-ombud. Undantag är posters 21x30cm och mindre som levereras direkt till din brevlåda.

Vad är fraktkostnaden?

Fri frakt - Vi erbjuder alltid ett fraktalternativ med fri frakt.

Hur kan jag utnyttja min 14 dagars ångerrätt?

Kontakta oss på info@nordicprintstore.se så hjälper vi dig vidare. Du har alltid 14 dagars ångerrätt på nordicprintstore.se. Tiden räknas från det att du mottagit beställda produkter. 

Hur gör jag om jag vill reklamera en vara?

Kontakta oss på info@nordicprintstore.se och meddela orsaken till varför du vill reklamera så hjälper vi dig att hitta en så bra lösning som möjligt. Bifogar gärna bild där skadan/felet framgår så tydligt som möjligt. 

Hur gör jag om jag vill returnera en vara?

Kontakta oss på info@nordicprintstore.se och meddela orsaken till varför du vill returnera så hjälper vi dig att hitta en så bra lösning som möjligt.

Säljer ni ramar?

Ja, vi säljer ramar i passande storlekar till våra posters.

Kan jag beställa posters till en adress utanför Sverige?

Tyvärr, just nu säljer vi endast inom Sverige

Vad är skillnaden mellan poster, plansch och affisch?

Kärt barn har många namn brukar det ju heta, och här har vi verkligen ett typexempel på detta. Dessa benämningar är synonymer helt enkelt och betyder samma sak. Posters är idag det vanligaste och mest populära begreppet i Sverige, följt av affischer, planscher och prints. Prints är ett mer internationellt begrepp och kan i dessa sammanhang ofta komma att kallas art prints, dvs. konsttryck efter en rak översättning. Även posters är en benämning som ofta används internationellt, medan benämningarna affischer och planscher stannar i Sverige. Att sedan lägga till benämningen tavla kan skapa ytterligare förvirring. Är en poster, affisch eller plansch en tavla? Utan att vara Svenska Akademin eller något liknande ger vi oss på följande svaret ”Nja”. I dagligt tal brukar man förknippa ordet tavla med ett inramat motiv. Dvs. att en poster + en ram tillsammans skulle vara en tavla. Alla våra poster går bra att hänga upp både som dem är med hjälp av klämmor, galgar och liknande, och de går också mer än bra att rama in!