ALLTID FRI FRAKT!

Vanliga frågor

Här har vi samlat vanliga frågor & svar så att du snabbt ska kunna få svar på din fråga. Hittar du trots allt inte svaret du söker är du varmt välkommen att kontakta oss via info@nordicprintstore.se. Vår kundtjänst svarar alltid på alla kundärenden så snart som möjligt.

Hur är kvalitén på era posters?

Nordic Print Store AB säljer posters tryckta på tjockt premiumpapper med en matt yta vilket gör att du slipper glans och reflektioner. De fungerar bra att både rama in och hänga upp som dem är med en klämma eller liknande. Våra posters trycks i Sverige med avancerad digitaltrycksteknik. Motiven är tryckta ända till kanten, men om du vill ha en vit kant runt motivet kan du komplettera med en passepartout. På så sätt kan du alltid välja om du vill ha en kant runt motivet eller inte. Här kan du läsa mer om kvalitén på våra posters.

Hur kontaktar jag kundtjänst?

För alla ärenden går det bra att kontakta oss här eller via epost till info@nordicprintstore.se Såklart kan du också kontakta oss via våra sociala medier. Vi finns på facebook, Instagram & Pinterest. Vår kundtjänst svarar alltid så snabbt som möjligt på alla kundärenden och alltid senast inom 24h (oftast mycket snabbare än så). Tveka inte att kontakta oss! Vi lyssnar lyhört och gör alltid vårt absolut bästa för att våra kunder ska vara nöjda. Om något problem skulle uppstå i samband med ditt köp kommer vi alltid försöka lösa det tillsammans med dig på bästa sätt.

Vilka betalsätt erbjuder ni?

Nordic Print Store AB använder Klarna (Klarna AB, organisationsnummer 556737-0431) som mellanhand för hantering av betalningar. Fakturabetalning är ett vanligt betalningsalternativ, du kan även välja delbetalning med Klarna konto, Klarna kortbetalning (VISA & Mastercard samt American Express), Klarna direktbetalning via din bank samt klarna direkt. Mer information och villkor om betalning finns avsnitt §5. Betalning i köpvillkoren. Alla priser hos nordicprintstore.se är inklusive moms.

Hur snabbt kan ni leverera?

Din beställning levereras inom 1-5 helgfria vardagar i samarbete med Dhl eller Postnord. Produkter levereras direkt till den adress du uppgivit vid beställning, alternativt via ombud i samarbete med våra logistikpartners. Nordic Print Store AB skickar beställningar under helgfria vardagar. För din trygghet är våra försändelser spårbara. Beställer du både posters och ramar skickas dem oftast som separata försändelser och ibland med olika speditörer.

Vad är fraktkostnaden?

Fri frakt - Vi erbjuder alltid ett fraktalternativ med fri frakt. Mer information och villkor om leverans finns under avsnitt §7. Leverans i köpvillkoren.

Hur kan jag utnyttja min 14 dagars ångerrätt?

Du har alltid 14 dagars ångerrätt (gäller ej företag) hos Nordic Print Store AB. Tiden räknas från det att du mottagit beställda produkter. Observera att produkterna skall vara i väsentligen oförändrat skick för att ångerrätten ska gälla. Köparen står för fraktkostnaden vid retur p.g.a. ångerrätt. Om du vill utnyttja din ångerrätt bör du kontakta oss via e-post på: info@nordicprintstore.se Mer information och villkor om ångerrätten finns under avsnitt §8. Ångerrätt och återköp i köpvillkoren.

Hur gör jag om jag vill reklamera en vara?

Hos Nordic Print Store AB har du som privatperson alltid 3 års reklamationsrätt. Reklamationsrätten gäller ursprungligt fel och ger dig som kund fri retur till oss. Näringsidkare skall påtala eventuella fel i en produkt inom 14 dagar från leverans. Om du upptäcker ett fel i en produkt som du köpt av oss så skall du höra av dig snarast möjligt på e-post: info@nordicprintstore.se. Vi önskar även att du bifogar bild där skadan/felet framgår så tydligt som möjligt. Mer information och villkor om reklamationer finns under avsnitt §9. Reklamation och garanti i köpvillkoren.

Hur gör jag om jag vill returnera en vara?

Kontakta oss på info@nordicprintstore.se och meddela orsaken till varför du vill returnera så hjälper vi dig på ett smidigt sätt. Vid retur av produkter eller material till Nordic Print Store AB skall produkterna emballeras på sådant sätt att de är skyddade vid transport. Vi rekommenderar att du förpackar produkter på samma sätt som när de levererades till dig och att du använder ett spårbart fraktsätt vid returen. Mer information och villkor om returer finns under avsnitt §10. Returer i köpvillkoren.

Säljer ni ramar?

Ja, vi säljer ramar i passande storlekar till våra posters.

Kan jag beställa posters till en adress utanför Sverige?

Nej, just nu säljer vi endast inom Sverige

Vad är skillnaden mellan poster, plansch och affisch?

Kärt barn har många namn brukar det ju heta, och här har vi verkligen ett typexempel på detta. Dessa benämningar är synonymer helt enkelt och betyder samma sak. Posters är idag det vanligaste och mest populära begreppet i Sverige, följt av affischer, planscher och prints. Prints är ett mer internationellt begrepp och kan i dessa sammanhang ofta komma att kallas art prints, dvs. konsttryck efter en rak översättning. Även posters är en benämning som ofta används internationellt, medan benämningarna affischer och planscher stannar i Sverige. Att sedan lägga till benämningen tavla kan skapa ytterligare förvirring. Är en poster, affisch eller plansch en tavla? Utan att vara Svenska Akademin eller något liknande ger vi oss på följande svaret ”Nja”. I dagligt tal brukar man förknippa ordet tavla med ett inramat motiv. Dvs. att en poster + en ram tillsammans skulle vara en tavla. Alla våra poster går bra att hänga upp både som dem är med hjälp av klämmor, galgar och liknande, och de går också mer än bra att rama in!